Pri programovaní hry Scrable sa oboznámite s väčšinou základných vlastností jazyka Python. Z riešenia jednotlivých problémov automaticky vyplynie potreba funkcie, metódy či dátového typu, ktoré ešte nepoznáte .
- Hrací plán
Práca s grafikou, s textom v grafike, s podmienenými príkazmi a s cyklami. - Hráči
Príkaz input alebo widget Entry. Počet hráčov, mená hráčov, náhodne vylosované písmená hráčov, zobrazenie písmen hráča, ktorý je na ťahu, ošetrenie vstupných hodnôt. - Ťah hráča na ťahu.
Reakcia programu na jednotlivé udalosti – kliknutie myšou na zvolené písmeno, kliknutie myšou na miesto, kam chceme písmeno uložiť, výmena predbežne uloženého písmena, ukončenie ťahu, uloženie písmen iba na prípustné miesta, … - Vyhodnotenie ťahu a výpočet celkového skóre
- Ukončenie hry, ak v sáčku nie sú písmená:
a) automaticky, ak sa niekto zbavil všetkých svojich písmen.
b) ak všetci hráči klikli na Pas – nemám ťah - Vytvorenie slovníka povolených slov, okrem ľudí by jeden z hráčov bol počítač.
Počas riešenia projektu neraz zistíte, že sa musíte vrátiť k už vyriešenému problému, kvôli zovšeobecneniu a ošetreniu okrajových podmienok, tiež vás napadnú rôzne funkcie, ktoré budete musieť implementovať navyše oproti pôvodne načrtnutému plánu napríklad: reklamácia posledne vytvoreného slova, výmena písmen, vytvorenie, dopĺňanie a údržba slovníka, štatistiky úspešnosti hráčov, hra na viacerých počítačoch, …