Keď pracujeme s grafikou, často potrebujeme okrem grafických prvkov použiť aj text. Napísanie textu na plátno uskutočníme príkazom create_text.
Parametre príkazu
Tak ako pri ostatných grafických príkazoch, aj create_text má ako prvé dva parametre súradnice x a y. Aký text sa vypíše sa zadá parametrom text=“textová správa“. Súradnice sú stredom textu.
Vytvorte nasledujúci program:
import tkinter
platno = tkinter.Canvas(height=400,width=400,bg=“skyblue“)
platno.pack()
platno.create_text(200, 200,text=“Ahoj, som Programovací jazyk Python“)
Na plátne sa vypísal text Ahoj som programovací jazyk Python. Text je príliš malý, pri premietaní cez dataprojektor je z väčšej diaľky nečitateľný. Mali by sme mať k dispozícií parameter, ktorým riadime veľkosť písma. Písmo je po anglicky font. Keď program upravíme, písmo sa zväčší:
platno.create_text(200, 200,text=“Ahoj, som Programovací jazyk Python“, font=“Arial 16)
Ďalším parametrom je farba písma, v iných grafických príkazoch sme mali dva parametre pre farbu fill a outline. V príkaze create_text sa používa parameter fill.
platno.create_text(200, 200,text=“Ahoj, som Programovací jazyk Python“, font=“Arial 16,fill=“blue“)
Text bude napísaný modrou farbou.
Posledným parametrom je uhol, pod ktorým sa text vypíše. Parameter je angle a uhol sa udáva v stupňoch:
platno.create_text(200, 200,text=“Ahoj, som Programovací jazyk Python“, font=“Arial 16,fill=“blue“,angle=90)
platno.create_text(200, 200,text=“Ahoj, som Programovací jazyk Python“, font=“Arial 16,fill=“red“,angle=45).