- Poznámky: Príkazy v zátvorkách sú skratky príkazov v plnom tvare
- Pod termínom príkaz sa v ďalšom texte rozumie nielen jednoduchý príkaz, ale aj programátorom definované procedúry s parametrami a zložené príkazy
-
Dopredu n (DO n) – korytnačka sa pohne o n bodov v smere v ktorom je otočená. Ak má pero dole, nakreslí za sebou čiaru v nastavenej farbe a hrúbke (ak zadáme záporné číslo, bude cúvať)
- vzad n – to isté ako Dopredu, ale korytnačka cúva (ak zadáme záporné číslo, pôjde dopredu)
- vpravo n; vľavo n – korytnačka sa otočí doprava alebo doľava o n stupňov (ak zadáme záporné číslo, otočí sa opačným smerom)
- nechHrúbkaPera n (nechHP n) – nastavenie hrúbky pera
- nechFarbaPera „farba (nechFP „farba) – nastavenie farby pera, farba sa zadáva v prirodzenom jazyku, zo syntaktických dôvodov je uvedená na začiatku úvodzovkou, koncová úvodzovka sa nezadáva
- PeroHore (PH) – pri pohybe korytnačka nezanecháva stopy
- PeroDole (PD) – pri pohybe korytnačka kreslí nastavenou farbou a hrúbkou pera
- opakuj n [príkaz] – n krát zopakuje príkaz
- ak podmienka [príkaz] – ak je splnená podmienka vykoná sa príkaz
- ak2 podmienka [príkaz1] [príkaz2] – ak je splnená podmienka vykoná sa príkaz1 inak sa vykoná príkaz2
- kým podmienka [prikaz1 príkaz2 … príkazN] – cyklus, ktorý sa bude vykonávať, kým je splnená podmienka. Hranaté zátvorky slúžia na ohraničenie príkazov ktoré sa majú opakovane vykonať, ak sa má cyklus niekedy skončiť, musí sa v tele cyklu meniť premenná, ktorá vystupuje v podmienke.
- náhodne n – vygeneruje náhodné číslo 0 až n
- znovu – zmaže pracovnú plochu a umiestni korytnačku do stredu pracovnej plochy, korytnačka smeruje nahor
- nechFarbaVýplne „farba (nechFV „farba) – nastavenie farby výplne
- vyplň – vyfarbí plochu ohraničenú inou farbou, než je aktuálna farba bodu, na ktorom korytnačka stojí
- čakaj čas – čaká toľko milisekúnd, koľko sme zadali v parametri čas
- farbabodu – akú farbu má bod, na ktorom korytnačka stojí
- nechPoz [x y] – korytnačka sa presunie na pozíciu so súradnicami x, y
- bod n – nakreslí bod (kruh )s polomerom n
- urob „názov hodnota – vytvorí premennú zvoleného názvu a vloží do nej hodnotu. Premenné sú pamäťou korytnačky. Keď chceme použiť hodnotu uloženú v premennej, napíšeme :názov
- píš hodnota – vypíše sa hodnota. píš 5*7 – vypíše 65, píš :a – vypíše hodnotu premennej :a.
- viem názov :parameter1 :parameter:2 … :parameterN
prikaz1, prikaz2, … prikazN
koniec – korytnačka sa naučí novú procedúru (nový príkaz). Procedúra nemusí mať žiaden parameter a môže ich mať „neobmedzene“ veľa. Nasledujúce príkazy naučia korytnačku kresliť štvorec so stranou a.
viem štvorec :a
opakuj 4 [dopredu :a vpravo 90]
koniec - zmaž – zmaže stránku, plochu vyplní farbou pozadia. Korytnačku nemení
- znova – zmaže stránku, nastaví korytnačku na východzie hodnoty
Nasledujúce príkazy ju naučia kresliť obdĺžnik so stranami a, b
viem obdĺžnik :a :b
opakuj 2 [dopredu :a vpravo 90 dopredu :b vpravo 90]
koniec
Keď zavoláme procedúru, musíme zadať toľko parametrov, koľko má mať, inak Imagine vypíše chybovú hlášku. Ak nezadáme žiaden parameter, niekedy ponúka dodatočne zadať parametre.
Ku v minulosti zadaným príkazom sa dostaneme tak, že kurzor myši presunieme na príkazový riadok, klikneme ľavým tlačítkom a stláčame šipky hore alebo dole.